2014.06.06.
11:50

Írta: Zinjin

Új könyv kócsvédtől, új koncepció

Amazonról beszereztem Paul "Coach" Wade új könyvét amit a Kavadlo tesókkal írt. Eme remek könyv a C-Mass nevet viseli ( Calisthenics-Mass) . A könyv fő célja hogy az izomépítés "módját" bemutassa , hogy mégis hogyan lehetséges, csak saját testsúlyos gyakorlatokkal izomtömeget magunkra pakolni. 
    Az író különbséget tesz két különböző fajta edzés között, ez a kettő pedig az izom keresztmetszet növelő edzés és az idegrendszert erősítő edzés. Nagy erő eléréshez persze mind a kettőre szükség van, a két erőnövelő megközelítés jelentősen eltér egymástól. Csak egy példát hagy említsek, ami szerintem a legnagyobb különbség.
 Idegrendszer edzésénél az ismétlés szám 1-3 , de minél többször, egy nap akár többször, nagy pihenőkkel közte. Keresztmetszet növelésénél pedig 8-20 as tartományt lőtte be Wade barátunk, és max 4-5 szériával, egyszerűbb gyakorlatokkal.

Ez a könyv nem hasonlít a korábbi két CC könyvekhez, inkább csak hivítkozik rájuk amikor gyakorlatokról beszél, többnyire inkább edzés alapelveket olvashat az ember "10 parancsolatokba" foglalva. Ezek a parancsolatok eléggé triviálisnak tűnhetnek olvasva, de mégis van aki elsiklik fölöttük. A könyv nagy hangsúlyt fektet arra hogy kihangsúlyozza milyen fontos is az alvás, hiszen ekkor növünk. Szó esik még benne az étkezésről is, ami gondolom sok embernél ki veri majd a biztosítékot ha olvassa (nálam kicsit megtörtént). Wade edzőbá azt tanácsolja hogy nyugodtan együnk "junk foodot" is minden szívfájdalom nélkül, pár söröcske is belefér az edzésbe hiszen az old timer erősemberek is ezt csinálták. Nem valami tipikus Bodys felfogás mi? Mondjuk kicsit érdekesnek találtam hogy a végén mégis megemlíti hogy legyünk straight edgek, ne igyunk, ne drogozzunk.. Nekem ez kicsit hipokrata dolog így de engedjük el :).

A könyv tartalmaz egy fejezetet ami külön tetszett nekem, és hasznosítani is fogom mostantól kicsit tudatosabban ( eddig is csináltam csak nem tudtam hogy ez az :) ). Ez a fejezet még pedig arról szól hogy hogyan erősödjünk anélkül hogy egy kilót is felszednénk. A célom nyárra egy erős fizikum kiépítése, ami mindamellett olyan mint valami tengeri hal, jó szálkás :D Sosem voltam egy szálkás alkat, most neki futok megint :) 

Edzésem alapját most két dolog fogja adni. Insanity+C-mass ide vágó fejezete amit előző bekezdésben említettem.

Fejemben az egész úgy néz ki, hogy amikor itthon vagyok, akkor a saját kis itthoni parkomiba 20-30 percenként kijárok 3 húzódzkodás- 3 tolódzkodás-3 pistol squat- (kézenállás fekvő?). + Elkezdem újra...(igen újra :D) az insanity rendes programját, T25 szép és jó, de valahogy mégis ragaszkodnék inkább a hosszabb edzésekhez ezen a téren. Reményeim szerint erőm megmarad így, (sőt talán nő is...:) és súlyból is leadok egy kicsit.) Saccra kb 4-5 kiló fölösleges zsír van rajtam még , jelenleg vagy 74 kg. Insanitys táblázatban vezetem majd a fejlődésemet, szóval jól dokumentálva lesz ez az egész. 

Ma lenyomtam a day1-t megint, ami  fit testet jelent, direkt nem hasonlítom most össze a korábbi eredményeimmel, nem is néztem rájuk. Majd az első hónap végén meglátjuk a dolgokat :)

Várhatóan fizikailag nem fogok kimerülni insanitytől, azt már egész jól bírom majd. Idegrendszer edzésre meg... hát meglátjuk hogy reagálok :) Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni! :D 


Tavaly ilyenkor eléggé aktuális volt ez a szám, szép emlékeim vannak róla :)

Szólj hozzá!

Címkék: újdonság insanity fit test c-mass calisthenics-mass

A bejegyzés trackback címe:

https://zinjin.blog.hu/api/trackback/id/tr536282572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása